وقتی صحبت از سلامتی می شود، مردم بهترینها را میخواهند. از پزشکان و دارو گرفته تا فناوری، مردم بهترین مراقبت و تجربه را میخواهند. پزشکان و ارائه دهندگان خدمات پزشکی این موضوع را میدانند. به همین دلیل هدف آنها استفاده از برترین تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی خود است. در حالی که بستر آنلاین امروز ساده ترین و سریع ترین کانال برای تحقیق و بررسی کاربران است، حضور در دنیای دیجیتال و بهره مندی از بازاریابی آنلاین در تجهیزات پزشکی یک روش موثرتر برای معرفی و تبلیغ محصولاتمان می باشد! به دنیای دیجیتال مارکتینگ در تجهیزات پزشکی خوش آمدید.
راه اندازی و طراحی انواع سایت تجهیزات پزشکی ( فروشگاهی و شرکتی )
کرونا و صنعت تجهیزات پزشکی
شروع پاندمی کرونا باعث به وجود آمدن محدودیتهایی شدهاست. مراکز درمانی و شرکتهای تجهیزات پزشکی جهت ارائه محصولات به ناچار حضور گستردهای در برنامههایی همچون واتساپ و… دارند.
اما این بسترها پاسخدهنده نیازها نبود و باعث شد شرکتها خیلی سریع دست به کار شوند و حضور خود را بصورت جدی در بستر دیجیتال رقم بزنند.
حضور در بستر دیجیتال تنها به هدف فروش و مارکتینگ نیست، بلکه راهیست تا ارتباط راحتتری با مشتریان خود برقرار کنید.
امروز شرکتها با تهیه محتوای متنی، ویدیویی و تصویری و بارگزاری در وبسایت و صفحات شرکت در نرم افزارهای ارتباطی کار را برای مشتریان خود سادهتر کردهاند.
آیا شرکت های تجهیزات پزشکی نیز باید در بستر دیجیتال حضور پیدا کنند؟
بله، امروز شرکتهای تجهیزات پزشکی با انواع بیزنس مدلها، چه آنهایی که مخاطبین هدفشان مراکز درمانی است و چه آنهایی که مخاطبشان شرکتهای پخش و مردم عادی است باید جهت ارتباط با مشتری فعلی، در مارکتینگ و برندیگ مجموعه خود حضور پیدا کنند و از فرصتهای موجود نهایت بهره را ببرند.
آیا در بستر دیجیتال میتوانیم تجهیزات پزشکی عرضه کنیم؟
بله، امروز بازار فراوانی برای فروشگاههای آنلاین تجهیزات پزشکی فراهم شده است. شما چه بعنوان شرکتهای تولیدکننده و عرضهکننده میتوانید با حضور در بستر وب و سوشال مدیا و با نمایش محصولات خود با محتوی تخصصی فروش خود را دو چندان کنید. شما میتوانید صاحب فروشگاهی با حضور طیف وسیعی از مشتریان در سراسر کشور باشید.
چه فرصت های برای کسب و کار های تجهیزات پزشکی در بستر دیجیتال وجود دارد؟
- کاهش هزینه های معرفی کالا و خدمات
- دستیابی به بازاری بزرگتر چه در سطح کشور چه منطقه
- کاهش و حذف هزینه ای بازارسازی در کشورهای همسایه
- ارتباط نزدیک و آسان با مشتری فعل و جذب مشتری جدید
- کاهش هزینه های برندسازی و مراقبت از برند
چرا بازاریابی دیجیتال برای توزیع کنندگان و تامین کنندگان لوازم پزشکی ضروری است؟
- دسترسی گسترده به مشتریان: کمپین های نوآورانه بازاریابی دیجیتال همانند اهرمی برای گسترش دامنه شبکه شماست. این باعث می شود کسب و کار شما مقیاس پذیرتر شود. برخلاف حالت سنتی که فقط در معرض دید عده محدودی قرار دارد، شما می توانید بستر قدرتمندی برای گسترش تجارت خود فراهم کنید و در ایران وجهان جریان درآمدی خود را بهبود ببخشید.
- رقابت متوسط: هفتاد و چهار درصد از مصرف کنندگان، خرید لوازم پزشکی به صورت آنلاین را ترجیح می دهند. امروزه درصد زیادی از توزیع کنندگان لوازم پزشکی هستند که به صورت آنلاین فروش ندارند. از این فرصت برای حرکت به سمت افزایش فروش و نرخ بازگشت سرمایه (ROI) استفاده کنید.
- در دسترس بودن: در صنعت پزشکی و مراقبت های بهداشتی، دسترسی سریع یکی از اصول کلیدیست. راه های ارتباطی در فضای دیجیتال این امکان را به شما میدهد با مشتریان و مخاطبان خود تعامل نزدیکی داشته باشید و تا جایی که امکان دارد نگرانی های آنها را برطرف کنید.
- پرورش و افزایش روابط: داشتن نام تجاری مشهور و قوی به شما کمک می کند تا مشتری های بیشتری کسب کنید. همچنین حفظ مشتری از طریق تعامل و تشویق آنها با اطلاعات مربوط، بازدید مشتری و اخبار شرکت را بهبود میبخشد.
مصرف کنندگان، از جمله پزشکان و بیمارستان ها به بررسی آنلاین به عنوان ابزاری مطمئن برای سنجش توزیع کنندگان تجهیزات پزشکی اعتماد می کنند.
بازاریابی دیجیتال در تجهیزات پزشکی ن چه تاثیری در افزایش فروش دارد؟
بازاریابی دیجیتال تجهیزات پزشکی یا دیجیتال مارکتینگ تجهیزات پزشکی امروزه به عنوان یکی از مهم ترین و تاثیرگذار ترین مسائل در زمینه افزایش فروش تبدیل شده است و شما قادر هستید از خدمات مربوطه استفاده داشته باشید. در واقع این روش با توجه به رشد استفاده مردم از اینترنت و سرچ بسیار گسترده ای که در موتور جستجوی Google در زمینه خرید تجهیزات پزشکی می شود، نشان دهنده آن است که شما می توانید با بازاریابی دیجیتال سلامت، کسب و کار خود را گسترده تر کرده و در این حوزه از رقبای خود پیشی بگیرید.
همانطور که در بخش های قبل نیز بیان شد، بیشتر مشتریان که در سراسر کشور نیاز به تجهیزات پزشکی دارند، ترجیح می دهند که بدون خروج از منزل خرید خود را انجام دهند. از این روی اگر بازاریابی دیجیتال تجهیزات پزشکی داشته باشید، کسب و کار شما قطعا بیشتر دیده خواهد شد. تعامل بیشتر با مشتریان و پی بردن به وسایل مورد نیاز در هر بازه زمانی سال و همچنین امکان راه اندازی باشگاه مشتریان می تواند از دیگر مزایایی باشد که بسیاری را ترغیب می کند از خدمات بازاریابی دیجیتال تجهیزات پزشکی استفاده نمایند.
مراحل مهمی که قبل از بازاریابی دیجیتال در تجهیزات پزشکی باید به آنها پرداخت!
امروز که بازاریابی دیجیتال در کسب و کارهای حوزه سلامت از اهمیت فراوانی برخوردار است، کارفرما ها و مدیران شرکت ها باید به مسیر و چگونگی راه اندازی بخش دیجیتال مارکتینگ مجموعه خود اشراف پیدا کنند
در ادامه قدم به قدم با بخش های مختلف این مسیر آشنا میشویم
1-تحقیقات بازاریابی
بخش مهمی است که کمتر آژانس دیجیتال مارکتینگ و البته دیجیتال مارکتری به آن میپردازد. در صورت اجرا نشدن این بخش در دیجیتال مارکتینگ در تجهیزات پزشکی همانند فردی خواهیم بود که در مسیری تاریک قدم میگذاریم.
بازاریابی بخشی است که در آن باید مجموعه، محصول و همچنین مجموعه رقبا و محصولاتشان را با جزییات بررسی کنیم. در این بخش باید به توانمندیها، تمایزها و نقاط ضعف و مثبت خود را به دور از احساسات و کاملا شفاف بپردازیم تا بتوانیم با تسلط و شناخت بر تمامی اجزا استراتژی مناسب مسیر خود را ترسیم کنیم.
ممکن است نیاز باشد قبل از شروع فرایند بازاریابی دیجیتال اصلاحیههایی را لحاظ کنیم. این اصلاحیهها شامل تمامی اجزا میتواند باشد مانند محصول تا برندینگ، سرمایه انسانی، پرسنل و …
وقتی که تحقیقات بازاریابی را به پایان رساندیم حالا باید به سراغ مرحله بعدی برویم
2-بخش بندی مشتریان
در این مرحله مشتریان خود را نسبت به فاکتورهای مختلف دستهبندی میکنیم تا بتوانیم با هر دسته متناسب با ویژگیهای آن ارتباط برقرار کنیم.
برای مثال فاکتورها شامل: انتخاب کانال ارتباط با مشتری، نوع و جنس تولید محتوی، استراتژی بازاریابی و… است
3-هدف گیری
در مرحله سوم بسته به شرایط و نوع بازار هدف، به سراغ دستهای میرویم که ارتباط با آن سادهتر و کم هزینهتر رقم بخورد تا بتوانیم دامنه مشتریان خود را گسترش دهیم.
پس از فتح هر دسته به سراغ دستههای بعدی میرویم تا بتوانیم سهم خود را در بازار بیشتر کنیم.
4-تثبیت جایگاه
در این مرحله به سمت پررنگ سازی مزیتها و توانمندیها میرویم و ارزشهای جدیدی را اتخاذ میکنیم تا جایگاه ما در بین مشتریان ثابت شود و دلیل انتخاب همیشگیشان باشیم.
ما در این مسیر میتوانیم در کنار شما باشیم تا تجربهی همکاری حرفهای و تخصصیای را برایتان رقم بزنیم
پیشنهاد مطالعه : بازاریابی تجهیزات پزشکی چیست ؟
چه کانالی برای شروع بازاریابی دیجیتال مهندسی پزشکی مناسب تر است ؟
برای رسیدن به این پاسخ باید ابتدا تمامی مشتریان خود را دسته بندی کنید! مثلا دسته بندی پزشکان بر حسب نوع تخصص یا دسته بندی بیمارستان ها بر حسب انواع سطح، سایز، استان و نوع خدمت رسانی. پس از دسته بندی نوبت به ترسیم پرسونا برای هریک می باشد . ما باید علایق، نیازها، کانال های فعالیت و هر آنچه که باعث شناخت بیشتر و بهتر ما از هر دسته میشود را در جست و جو و استخراج کنیم
حالا دیگر بهتر میدانیم مشتریان ما در چه کانالی از دنیای دیجیتال حضور بیشتری دارند. پس ما آماده ایم تا به شناختی که از نیازهای آنها بدست آوردیم در آن کانال مربوطه طبق یک جدول محتوایی فعالیت خود را شروع کنیم.
شبکه های اجتماعی، ایمیل، سرویس های گوگل، پیامک، تلفن صوتی، سایت و … انواع کانالی است که باید طبق استراتژی مشخص برای ارتباط با مشتریانمان از آنها بهره ببریم.
برای تهیه استراتژی دیجیتال مارکتینگ در تجهیزات پزشکی نیاز به کمک دارید؟
امروزه دیجیتال مارکتینگ برای موفقیت هر شرکتی ضروری است. با تعداد زیادی از افراد آنلاین برای یافتن محصولات و خدمات در صنعت تجهیزات پزشکی، شما نمیتوانید از فرصت های دیجیتال مارکتینگ در تجهیزات پزشکی استفاده نکنید. معتقدیم امروز به دلیل دسترسی سادهتر به اینترنت و حضور گسترده مردم و کسب و کارها در آن میتوان با یک نقشه راه هوشمندانه در جهت تسخیر بازاری بزرگ، برای کالا و خدمت شما با کمترین هزینه (نسبت به بستر حقیقی) قدم برداشت. همچنین با ایجاد و حفظ ارتباط نزدیک با مشتری فعلی مراقب برند و البته رقبای خود باشیم.
ما می توانیم به شما کمک کنیم تا تعیین کنید کدام یک از استراتژیهای بازاریابی آنلاین برای شما بهتر عمل می کنند. ما منابع لازم برای کمک به شما در جذب مشتری و افزایش فروش شما را داریم. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان همین حالا فرم زیر را پر کنید!
معرفی، عرضه و گسترش بازار یک خدمت را با استفاده از ابزارهای دیجیتال را بازاریابی دیجیتال عنوان میکنند
بله، امروز شرکتهای تجهیزات پزشکی با انواع بیزنس مدلها، چه آنهایی که مخاطبین هدفشان مراکز درمانی است و چه آنهایی که مخاطبشان شرکتهای پخش و مردم عادی است باید جهت ارتباط با مشتری فعلی، در مارکتینگ و برندیگ مجموعه خود حضور پیدا کنند و از فرصتهای موجود نهایت بهره را ببرند.
مصرف کنندگان، از جمله پزشکان و بیمارستان ها به بررسی آنلاین به عنوان ابزاری مطمئن برای سنجش توزیع کنندگان تجهیزات پزشکی اعتماد می کنند.
ممنون جناب خشامی از مطلب خوبتون
منتظر مطالب دیگر و پرداخت بیشتر به این موضوع هستیم
حضورتون باعث افتخاره
تمام تلاشم رو میکنم تا بصورت مرتب اطلاعات خودم رو اشتراک گذاری کنم